...

ساعت کاری مجموعه ۱۰ صبح الی ۹ شب می‌باشد.

قیمت روز بلیط ۲۰۰ هزارتومان می‌باشد.

حمام ترکی منحصربه‌فرد مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد

یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین خدمات مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد که به طور اختصاصی در پارک آبی بانوان وجود دارد، حمام ترکی است. حمام ترکی در واقع همان سونا بخار امروزی است که از گذشته تا به امروز طرفداران بسیاری دارد. این سبک حمام ها، گرمای خود را از طریق کف، سقف، نیمکت هایی که جریان هوای گرم در درون خود دارند، تامین می کنند. ماساژ نیز در اتاق مرکزی حمام، که مرکز اصلی برای ماساژ است بر روی سنگ بزرگ در وسط اتاق، انجام می‌شود. در سازه های جدید سعی می‌کنند از سنگ مرمر استفاده کنند تا شباهت بیشتری به سبک قدیمی خود داشته باشد.

هدف اصلی از ساخت این حمام ها استراحت، رسیدن به آرامش و دور شدن از تنش ها و استرس است. افراد با رفتن به این حمام ها خستگی کل روز خود را در می کنند و تا حد بسیار زیادی از دغدغه های زندگی روزمره دور می شوند.

تاریخچه حمام ترکی

شاید با شنیدن نام حمام ترکی شما به یاد گرمابه‌های ایرانی یعنی (حمام‌هایی با سکوهای سراسری و خزینه آب در وسط حمام) که در زمان قدیم وجود داشت بیفتید. همچنین خاطراتی مثل سفیداب، صابون مراغه و حمام های دامادی در ذهن شما تداعی شود. ناگفته نماند که حمام های ترکی شباهت زیادی به حمام های سنتی ایران و حمام های رومیان باستان دارد. محبوبیت این نوع حمام ها به قدری زیاد است که امروزه ترک ها با احیای این بناها و مشت و مال های مخصوص، آنها را از مکانی تاریخی به مکانی تفریحی تبدیل کرده اند که برای گردشگران خارجی بسیار جذابیت دارد.

حمام ترکی، نوعی حمام عمومی است که ارتباط تنگاتنگی با دوران امپراطوری عثمانی و جهان اسلام دارد. این حمام ها در دوره ویکتوریا (سال ۱۸۳۷ الی ۱۹۰۱ میلادی) محبوبیت بیشتری پیدا کردند، زیرا روشی عالی برای پاکیزگی و رسیدن به آرامش بوندد. به مرور زمان حمام های ترکی در سراسر امپراتوری بریتانیا و اروپا شرقی گسترش پیدا کرد. ظاهر این حمام شباهت بسیاری به حمام های آبگرم در زمان امپراطوری روم باستان داشت.

فواید حمام ترکی

۱-  به منظور حذف میکروب‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شود. ممکن است یکی از روشن‌ترین و اصلی‌ترین دلایل استفاده از حمام ترکی و ماساژ در استخر به همین موضوع اختصاص داشته باشد. به منظور پیشگیری از اختلالات و همینطور حذف میکروب‌ها پاک بودن در هر زمانی امری بسیار حائز اهمیت است.

۲-  شما با استفاده از حمام ترکی و ماساژ در مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد، شادابی و جوان‌سازی پوست را مجدداً تجربه خواهید کرد. بهره‌مندی از فواید این بخش سبب می گردد تا شما در طی روز انرژی بیشتری را به همراه جوان‌سازی به دست آورید.

۳-  عملکرد ذهن و همینطور جریان خون از طریق این ماساژ بهبود می‌یابد که این مورد یکی از مهم‌ترین فواید حمام ترکی و ماساژ در پارک آبی بانوان به شمار می‌آید.

۴-  بالا بردن سطح هوشیاری جسمی و روحی یکی دیگر از فواید ماساژ است که این امر سبب افزایش تمرکز، اعتماد به نفس و انگیزه در شما می‌شود.

۵-  سبب القای خواب، جلوگیری از افسردگی، آرامش، پوست درخشان از دیگر فواید حمام ترکی و ماساژ در پارک آبی بانوان است که مراجعه‌کنندگان می‌توانند با حضور در مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد از آن بهره‌مند شوند.

۶-  پیشگیری از اختلالاتی نظیر سردرد، آنفولانزا و اگزما از مهم‌ترین فواید ماساژ در مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد محسوب میشود. گفتنی است استفاده از حمام آب گرم جهت دیابتی‌ها بسیار مفید بوده و سبب کاهش میزان گلوکز خون می‌شود.

۷-  تسکین دردهای عضلانی، روماتیسمی و آرتریت از بارزترین فواید ماساژ در حمام ترکی مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد است.

تمیزی و کیفیت آب این مجموعه، موقعیت مکانی، کیفیت عالی برخورد پرسنل استخر مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد، دسترسی آسان، تنوع خدمات و کیفیت سرویس‌دهی از مهم‌ترین مواردی است که سبب گردیده این مجموعه به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های آبی ایران معرفی شود. یکی از خدماتی که این مجموعه جهت رفاه حال مشتریان خود در نظر گرفته است عدم محدودیت زمانی است تا بدین وسیله هر زمان که شخص مایل است از امکانات و خدمات این مجموعه بهره‌مند شود.

مطالب مشابه

تکنولوژی های استخر مطالب خواندنی

بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور با ظرفیت تولید ۱.۲ مگاوات برق به همت شرکت‌های دانش بنیان در مشهد افتتاح شد و با حضور استاندار

مطالب خواندنی

مشهد شهری است که میزبان امام مهربانی‌ها و قرارگاه عاشقان جهان است؛ همین موضوع سبب شده تا این شهر به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری

مطالب خواندنی

همزمان با یکصدمین سالگرد روز استاندارد و روز جهانی کیفیت، از واحد‌های نمونه صنعتی، تولیدی و خدماتی نمونه کشور در مشهد تجلیل شد و مجموعه

تکنولوژی های استخر مطالب خواندنی

افزایش دمای آب، حفظ دمای آب، کلرزنی، قیمت کلر، حفظ کدورت آب بر اساس آخرین قوانین استاندارد باعث شده تا قیمت آب مصرفی به‌ازای هر