...

ساعت کاری مجموعه ۱۰ صبح الی ۹ شب می‌باشد.

قیمت روز بلیط ۲۰۰ هزارتومان می‌باشد.

با فرآیندهای تصفیه و ضدعفونی آب در مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد آشنا شوید

افزایش دمای آب، حفظ دمای آب، کلرزنی، قیمت کلر، حفظ کدورت آب بر اساس آخرین قوانین استاندارد باعث شده تا قیمت آب مصرفی به‌ازای هر لیتر در مجموعه ورزشی موج‌ های آبی مشهد بسیار گران تعریف شود. در ادامه با مراحل مختلف پاکسازی و تصفیه آب در بخش‌های مختلف مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد بیشتر آشنا خواهیم شد.

مرحله اول

اولین مرحله تصفیه آب، افزایش دمای آب است. آب به‌دست‌آمده از عمق زمین دارای دمای ۱۶ درجه است که آبی بسیار خنک است. طبیعتاً آب تا این حد خنک در استخرها قابل ‌استفاده نبوده و بایستی دمای آن تا سطح قابل‌ تحمل افزایش یابد. لذا این آب به سمت سیستم‌های حرارتی کم‌مصرف هدایت شده و دمای آب از ۱۶ درجه به ۳۰ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

مرحله دوم

اما در مرحله دوم، کلرزنی به کمک تکنولوژی مولتی اکسیدان صورت می‌گیرد. تولید کلر به کمک دانش و روش مولتی‌اکسیدان که جزء به‌روزترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین شیوه‌های تولید کلر در دنیاست، صورت می‌پذیرد. در این روش علاوه بر ضدعفونی آب، کلر مورد استفاده فاقد بو نیز است و با این روش باعث خوردگی و فرسایش لوله‌ها و تأسیسات نمی‌شود.

مرحله سوم

سپس در مرحله سوم، حفظ کدورت آب بر اساس آخرین قوانین استاندارد دنیا انجام می‌گیرد. آب با دمای ۳۰ درجه و کلرزده‌ شده به میزان ppm ۲.۵ (مطابق استانداردهای جهانی) وارد استخرها و سرسره‌های آبی می‌شود. طی این مرحله، کارشناسان کنترل همواره دقت دارند تا میزان کدورت آب مطابق قوانین استاندارد ۵/۰ درصد باقی بماند.

تصفیه و ضدعفونی آب

طبق استانداردهای بین‌المللی، آب استخرها باید هر ۶ ساعت یکبار تصفیه شود، اما در مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد به دلیل ذخیره انرژی و جلوگیری از اتلاف آب، آب هر ۴۰ دقیقه یک‌بار تصفیه می‌شود. به‌این‌ترتیب که با عبور آب از فیلترهای شنی و گردش دائم آب، وضعیت بهداشتی و سلامت آن تقریباً هر ۴۰ دقیقه یکبار مورد تصفیه قرار گرفته و کل آب‌ گردش داشته و دوباره وارد جریان مصرفی می‌شود.

تصفیه مجدد آب

در کنار تمامی قسمت‌های مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد (رودخانه، استخر موج، استخر بزرگسالان، استخر کودکان و…) شبکه‌هایی تعبیه شده که آب سرریز را به سمت یک بالانس تانک هدایت می‌کند. آب وارد شده به این مخزن مجدداً وارد چرخه تصفیه، فیلتراسیون، افزایش دما و کاهش کدورت شده و دوباره به سمت استخر هدایت می‌شود.

کنترل مصرف آب دوش‌ها

دمای آب از طریق به‌کارگیری سیستم تاسیسات گرمایشی از مبدأ افزایش پیدا می‌کند؛ به دلیل اینکه آبی که به شبکه دوش‌ها هدایت می‌شود قبلاً به دمای مناسب رسیده باشد تا مصرف‌کننده نیاز به باز و بسته کردن شیر آب سرد و گرم تا رسیدن به دمای مناسب نداشته باشد.

با همین رویکرد، مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد توانسته است با تنظیم مرکزی دمای آب دوش‌ها، سرانه مصرف آب را ۵۰ درصد کاهش دهد. در چنین شرایطی، مصرف‌کننده به‌جای تنظیم دمای آب و درگیر بودن با شیرهای آب، به‌محض باز کردن شیر دوش، از آبی با دمای معتدل و مناسب برخوردار می‌شود. در چنین شرایطی، آب در زمان استفاده مصرف‌کننده برای تنظیم دما، هدر نمی‌رود و ذخیره می‌شود.

همچنین استفاده از سردوش‌های کاهنده مصرف آب باعث شده، آب همراه با مقداری فشار هوا خارج شود تا علاوه بر صرفه‌جویی فراوان در مصرف آب، فشار لازم برای شستشوی مصرف‌کننده نیز فراهم شود.

حداقل مصرف آب شرب شهری

تنها آب شرب مصرفی در مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد، برای استفاده در کافی‌شاپ و آب‌سردکن‌ها است. آب‌سردکن‌های مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد نیز جهت جلوگیری از هدررفت آب به‌گونه‌ای تجهیز شده‌اند که مصرف‌کننده به‌جای لیوان از نی استفاده می‌کند. این‌گونه است که آب تحت هیچ شرایطی هدر نرفته و نهایت مراقبت از آن در این مجموعه صورت می‌گیرد.

مطالب مشابه

تکنولوژی های استخر مطالب خواندنی

بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور با ظرفیت تولید ۱.۲ مگاوات برق به همت شرکت‌های دانش بنیان در مشهد افتتاح شد و با حضور استاندار

مطالب خواندنی

مشهد شهری است که میزبان امام مهربانی‌ها و قرارگاه عاشقان جهان است؛ همین موضوع سبب شده تا این شهر به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری

مطالب خواندنی

یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین خدمات مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد که به طور اختصاصی در پارک آبی بانوان وجود دارد، حمام ترکی است. حمام

مطالب خواندنی

همزمان با یکصدمین سالگرد روز استاندارد و روز جهانی کیفیت، از واحد‌های نمونه صنعتی، تولیدی و خدماتی نمونه کشور در مشهد تجلیل شد و مجموعه