...

ساعت کاری مجموعه ۱۰ صبح الی ۹ شب می‌باشد.

قیمت روز بلیط ۲۰۰ هزارتومان می‌باشد.

اهمیت منابع آب در بزرگ‌ترین مرکز ورزش‌های آبی کشور

حفظ منابع آب، برداشت اصولی از سفره آب‌های زیرزمینی، استفاده بهینه از آب استخراج شده و بازیابی آب‌های مصرفی از مهم‌ترین راهکارهای مراقبت و استفاده بهینه از منابع آبی در مناطق کم آب در دوره خشکسالی است. این راهبردها پیش از ورود به دوره خشکسالی و در دوره پرآبی نیز از نظر مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد دور نبوده و از ابتدای فعالیت، بدون درنظرگرفتن بالابودن ذخایر منابع آبی، رعایت استانداردهای جهانی را خط‌مشی خود قرار داده است.

یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های آبی، استخرها و مجموعه‌های ورزشی از این‌ دست هستند. برای اطلاع از نحوه مصرف آب در این مجموعه‌ها به سراغ آقای مرتضی عبدالهی، مدیر عامل مجموعه ورزشی موج های آبی مشهد به عنوان بزرگ‌ترین مرکز ورزش های آبی کشور رفتیم تا از نزدیک ببینیم در این مجموعه‌ها چقدر برای حفظ آب برنامه‌ریزی ‌شده و چگونه از این منبع طبیعی حفاظت می‌شود.

مرتضی عبداللهی در همین ارتباط تصریح کرد: مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد با هدف ایجاد محیطی شاد و پرجنب‌وجوش برای استراحت و آرامش در کنار ورزش و سرگرمی ایجاد شده است. این هدف همراه با تقویت سلامت روانی و تعامل اجتماعی ما را بر آن داشت تا بیش و پیش از هر چیزی به حفظ منافع ملی و یکی از گران‌بهاترین دارایی‌های این مرزوبوم که آب است، ارج نهاده و برای حفظ آن از بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا بهره ببریم.

وی تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌های مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد به‌گونه‌ای بوده که هر سال نسبت به سال گذشته در بهره‌وری آب و صرفه‌جویی منابع آبی موفق‌تر بوده‌ایم. فارغ از مسائل کلان در موضوع آب که مطرح شد، در مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد، «آب» یکی از باارزش‌ترین عناصری است که بستر اصلی ایجاد و فعالیت این مجموعه است؛ نخست به دلیل آنکه محل فعالیت مجموعه در اقلیم خشک و نیمه‌خشک بارشی قرار داشته و دوم آنکه بهای آب استحصال شده از زمین به دلیل فرآیندهای مختلفی که از مرحله اولیه استخراج تا استفاده در بازی‌های مجموعه بر آن اعمال می‌شود، بسیار بالا بوده و به‌عنوان یکی از دارایی‌های پنهان مجموعه از آن یاد می‌کنیم.

مدیر عامل مجموعه ورزشی موج های آبی مشهد تاکید کرد: افزایش دمای آب، حفظ دمای آب، کلرزنی، قیمت کلر، حفظ کدورت آب بر اساس آخرین قوانین استاندارد باعث شده تا قیمت آب مصرفی به‌ازای هر لیتر در موج‌ های آبی مشهد بسیار گران تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از روش‌ها و تجهیزات مدرن دنیا و مدیریت کامل، میزان مصرف آب با توجه ‌به موارد ذکر شده و صرفه‌جویی‌های به‌عمل‌آمده در تابستان، به میزان ۱۰ لیتر بر ثانیه و به مدت ۱۴ ساعت در شبانه‌روز است و همین مقدار در سایر ماه‌های سال به مقدار ۱۰ ساعت در شبانه‌روز کاهش می‌یابد. این میزان مصرف آب در طول یک‌سال با مصرف آب یک مزرعه کوچک ۵۵ هکتاری گوجه‌فرنگی برابری می‌کند.

بنابراین، می‌توان گفت تقریباً ۸۰ درصد آب استحصال شده از چاه مجدداً به سیستم برگشته و تنها ۲۰ درصد آن قابلیت مصرف نداشته و به‌صورت ته‌نشین وارد چاه‌های جذبی شده که در احیای چاه آب مجموعه می‌تواند مؤثر باشد.

مطالب مشابه

تکنولوژی های استخر مطالب خواندنی

بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور با ظرفیت تولید ۱.۲ مگاوات برق به همت شرکت‌های دانش بنیان در مشهد افتتاح شد و با حضور استاندار

مطالب خواندنی

مشهد شهری است که میزبان امام مهربانی‌ها و قرارگاه عاشقان جهان است؛ همین موضوع سبب شده تا این شهر به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری

مطالب خواندنی

یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین خدمات مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد که به طور اختصاصی در پارک آبی بانوان وجود دارد، حمام ترکی است. حمام

مطالب خواندنی

همزمان با یکصدمین سالگرد روز استاندارد و روز جهانی کیفیت، از واحد‌های نمونه صنعتی، تولیدی و خدماتی نمونه کشور در مشهد تجلیل شد و مجموعه