...

ساعت کاری مجموعه ۱۰ صبح الی ۹ شب می‌باشد.

قیمت روز بلیط ۲۰۰ هزارتومان می‌باشد.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی و بزرگترین جکوزی کشور در مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور با ظرفیت تولید ۱.۲ مگاوات برق به همت شرکت‌های دانش بنیان در مشهد افتتاح شد و با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد، شهردار مشهد و جمعی از کارآفرینان و فعالان حوزه صنعت و ورزش به بهره برداری رسید.

در همین ارتباط محمد علیزاده، مالک مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: این نیروگاه به وسعت ۱۰ هزار متر مربع روزانه ۱.۲ مگاوات برق به شبکه توزیع می‌دهد که بخشی از این انرژی در  سیستم آب گرم این مجموعه آبی استفاده می‌شود.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح  نیروگاه خورشیدی سقفی کشور  اظهار داشت: این پروژه نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. دوستان در مجموعه موج‌های آبی مشهد نشان دادند با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از فضاهای بلااستفاده هم بهترین استفاده‌های درآمدی را داشت.

نظری در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: اجرای پروژه‌های این مدلی به کاهش هزینه‌ها و کم کردن بار مصرفی در مدار‌ها کمک شایانی می‌کند. ما در استان خراسان رضوی از این طرح‌ها و پروژه‌ها به شکل ویژه حمایت می‌کنیم، به ویژه این که بخش خصوصی در حال کار آفرینی نیز می‌باشد.

هم‌چنین عبدالوحید مهدوی‌نیا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در مراسم افتتاح این نیروگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری شرکت توزیع نیروی برق مشهد، امروز شاهد افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور با ظرفیت ۱.۲ مگاوات در مشهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در خصوص مشخصات فنی این نیروگاه خاطرنشان کرد: این نیروگاه با استفاده از ۱۷۹۹ پنل ۶۶۵ وات با راندمان بالای ۲۲ درصد و ۱۰ دستگاه اینورتر با بهره‌گیری از بهترین تکنولوژی موجود در دنیا  به تولید برق می‌پردازد.

مدت زمان اجرای این پروژه از آغاز اجرای آن تا اتصال به شبکه فشار متوسط، ۴۵ روز کاری با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. گفتنی است در کنار نیروگاه خورشیدی بزرگ‌ترین مجموعه جکوزی و سونای شرق کشور هم به وسعت ۱۰۰۰ متر مربع در این مجموعه ورزشی راه‌اندازی شده است.

محمد علیزاده با اشاره به افتتاح بزرگترین جکوزی کشور در این مجموعه آبی گفت: بزرگترین جکوزی کشور را براساس نیازسنجی‌های موجود در مجموعه موج‌های آبی مشهد راه‌اندازی کردیم. با توجه به اینکه بیشترین مخاطب ما را زائران و مسافران تشکیل می‌دهند، به همین منظور یک نیازسنجی دقیق انجام شد و متوجه شدیم قشر بالای ۴۵ سال ما که از این مجموعه استفاده می‌کنند نیاز به فضایی برای تفریح و البته ورزش دارند؛ به همین منظور تصمیم گرفتیم بزرگترین جکوزی کشور را هم در مجموعه آبی خودمان راه اندازی کنیم و خدمات جدیدی را به علاقه‌مندان ارائه دهیم.

مالک مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد افزود: این جکوزی با هزینه ۳۵۰ میلیارد ریالی راه اندازی شده است و توانایی پذیرش ۱۵۰ نفر به صورت همزمان را داراست و لازم به توضیح است که این پروژه در فاصله زمانی ۶ ماهه و در زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع ساخته شده است.

مطالب مشابه

مطالب خواندنی

مشهد شهری است که میزبان امام مهربانی‌ها و قرارگاه عاشقان جهان است؛ همین موضوع سبب شده تا این شهر به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری

مطالب خواندنی

یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین خدمات مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد که به طور اختصاصی در پارک آبی بانوان وجود دارد، حمام ترکی است. حمام

مطالب خواندنی

همزمان با یکصدمین سالگرد روز استاندارد و روز جهانی کیفیت، از واحد‌های نمونه صنعتی، تولیدی و خدماتی نمونه کشور در مشهد تجلیل شد و مجموعه

تکنولوژی های استخر مطالب خواندنی

افزایش دمای آب، حفظ دمای آب، کلرزنی، قیمت کلر، حفظ کدورت آب بر اساس آخرین قوانین استاندارد باعث شده تا قیمت آب مصرفی به‌ازای هر